ГКП на ПХВ "Городская поликлиника №1"
1966 жылы Шымкент қаласында Тәуке хан көшесі, 35 мекен-жайы бойынша №1 қалалық емхана ашылды . Емхана 54827 халыққа қызмет көрсетеді, оның ішінде ересектер 38682, балалар 13280 және жасөспірімдер 2865. Емхананың өткізу қабілеті ауысымына 500 келуге есептелген. Емхана қызметі жалпы денсаулық сақтау жүйесінің маңызды бөлігі болып табылады. Денсаулық сақтауды дамытудың 2016-2020 жылдарға арналған “Денсаулық” мемлекеттік бағдарламасында емханалық қызметті одан әрі дамыту бастапқы буындағы әмбебап, интеграцияланған, әлеуметтік-бағдарланған, қолжетімді және сапалы медициналық көмекті дамытуға бағытталған шараларды тереңдетуді көздейтіні көрсетілген.
Емхананың географиялық орналасуы халықтың ең кедей топтары мен мүмкіндігі шектеулі тұрғындарға да медициналық көмектің қолжетімділігін қамтамасыз етеді. Емханада қызметтерді тек учаскелік дәрігерлер ғана емес, сонымен қатар тар мамандар да көрсетеді . Хирург, онколог, көз дәрігері, ЛОР дәрігері, эндокринолог, маммолог, гинеколог, уролог, гастроэнтеролог, аллерголог, ортопед, невропатолог, психолог сияқты. Емхана-бұл кез-келген ақпаратты немесе медициналық көмекті алуға арналған “кіру қақпасы”, онда алғашқы пациенттерді емхана дәрігерлері, яғни учаскелік дәрігерлер (педиатрлар, терапевттер, жалпы тәжірибелі дәрігерлер) қарсы алады.
Халықаралық тәжірибе көрсеткендей, емханалық қызметті жетілдіру бойынша денсаулық сақтау бағдарламаларының нәтижелілігі медициналық-ұйымдастырушылық технологияларға байланысты, мысалы:
1) дәлелді медицина қағидаттары негізінде персоналды оқыту технологиялары;
2) отбасылық қағидат бойынша бастапқы буындағы халыққа медициналық қызмет көрсету технологиялары;
3) халықты жеке және қоғамдық денсаулықты қалыптастыру процесіне тарту технологиялары.
Емхана қызметтерін жетілдіру денсаулық сақтау қызметтерін ұсыну жүйесін қайта құру қажеттілігінен туындады-қызмет көрсету сапасын арттыруға, тұрақты өзгерістерді енгізу үшін жүйенің жұмысына жәрдемдесуге бағытталған стратегиялық іс-қимылдарды енгізу процесі. Мұндай процестің маңызды бөлігі медициналық персоналды дәлелді медицина принциптеріне негізделген білім мен қызмет көрсету технологияларына үйрету болып табылады. Трансформацияның түпкі мақсаты денсаулық көрсеткіштерін жақсарту болып табылады. Осыған байланысты емхананың бас дәрігері қызметкерлердің біліктілігін арттыруды үнемі қадағалап отырады. Мысалы, ЖОО (ауруларды басқару бағдарламасы) бағдарламасы бойынша “кардиология және ішкі аурулар ғылыми институтында” көшпелі циклды 11 дәрігер, 3-бал оқыды.апалы – сіңлілер, ОҚММА базасында 18 дәрігер мен 48 балл оқыды. Облыстық перинаталдық орталықта АНУ тақырыбында барлық акушер-гинекологтар мен акушерлер оқыды. Облыстық клиникалық ауруханада инсульттан кейінгі науқастарды оңалту тақырыбында невропатологтар оқыды. ИВБДВ бағдарламасы бойынша 18 дәрігер мен 21 бал оқытылды.апалы-сіңлілер. “Алматы Үздіксіз білім беру медициналық орталығы” ЖШС симуляциялық жабдықта “ауруханаға дейінгі кезеңде шұғыл медициналық көмек көрсетудің таңдаулы мәселелері” тақырыбында 25 медбикеге көшпелі оқыту өткізді. Емхананың барлық қызметкерлері компьютерлік сауаттылық және МӘМС бойынша оқудан өтті. Емхананың қызметтерін отбасылық принцип бойынша ұйымдастырудың жаңа технологиялары белгілі бір қызмет түрлерін бейінді мамандардан бастапқы буын деңгейіне беру үшін жақсы негіз болып табылады. Табысқа емхана ұйымдарының медициналық персоналын бейінді қызмет мамандарымен бірлесіп Міндетті оқытуға және көмек көрсету кезінде олардың тұрақты өзара іс-қимылы мен сабақтастығына кепілдік бере алады. Мақсатты жоспарлау және емханалық қызметтер пакетін емхана қызметтері мен бейіндік қызметтерге кезең – кезеңімен бөлу-бұл аумақтар деңгейіндегі денсаулық сақтау менеджментінің маңызды бөлімдерінің бірі.
Емхананың басты ерекшелігі-осал қоғамдастық топтарына ерекше назар аудара отырып, пациенттің мүдделеріне бағдарлану. Емханаға тіркелген барлық тұрғындар алғашқы медициналық-санитарлық көмек қызметтеріне қол жеткізе алады. Емханада әлеуметтік-бағдарланған медицина қызметкерлері жұмыс істейді, олар штатта психолог мамандары мен әлеуметтік қызметкерлері бар, бұл қызметтердің кең спектрін көрсетуге мүмкіндік береді. Бұл емхана деңгейінде медициналық көмектің тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді. Бұл жанама түрде стационарлық қызметтерге жұмсалатын шығындардың медициналық тиімділігін арттыруға әсер етеді. Емхана деңгейінде неғұрлым тиімді көмек көрсетілсе, стационарлық көмекке жолдама алу жағдайлары азаяды, сондай-ақ созылмалы науқастар жедел жәрдем шақыратын болады. Емхананың қатысуымен мақсатты бағдарламаларды орындау белгілі бір қызметтерді емхана дәрігерлері мен бейінді мамандар арасында қайта бөлуге мүмкіндік береді. Бұл халық үшін профилактикалық қызметтердің қолжетімділігін едәуір кеңейтеді. Мақсатты бағдарламалардың интеграциясын зерттеудің нәтижелері Денсаулық сақтау жүйесіндегі ресурстарды тиімді басқару құралы ретінде олардың мүмкіндіктерін айқын көрсетеді.
Қызметтердің сапасын арттыру үшін ақпараттық жүйелерді одан әрі енгізу маңызды. Сонымен, емхананың қызметтерін есепке алу және жоспарлау мақсатында бірқатар ақпараттық бағдарламалық кешендер жұмыс істейді. Олардың бірі – “тіркелген халық тіркелімі” (бұдан әрі-РПН), ол тіркелген жері бойынша халықтың электрондық есебін жүргізуге көмектеседі. Азаматтарды емханаға бекіту бір әкімшілік-аумақтық бірлік шегінде дәрігерді, медициналық ұйымды еркін таңдау құқығын ескере отырып, тұрақты немесе уақытша тұратын, жұмыс істейтін, оқитын жері бойынша жүзеге асырылады.
Азаматтың дәрігер мен емхананы еркін таңдауы кезінде емханаға тіркелу жылына бір реттен жиі емес жүзеге асырылады. Азаматтарды емханаға тіркеу МӘМС жүйесіне қатысу үшін өте маңызды. Өйткені, дәл осы емхана арқылы денсаулық сақтау жүйесіне, атап айтқанда, болашақ сақтандырылған азаматтар үшін – сақтандыру медицинасы аясындағы медициналық қызметтер пакетіне қолжетімділік ашылады.
Медициналық қызмет көрсету үшін емхананы таңдағанда, орналасқан жердің үйге аумақтық жақындығын ескеру қажет. Емхананың жақын орналасуы учаскелік дәрігерге де ыңғайлы: үйге шақырған кезде ол уақтылы және сапалы қызмет көрсете алады.
Келушілерді емханамен алғашқы таныстыру тіркеу орнынан басталатындығына байланысты, ол емханада және үйде науқастарды қабылдауды ұйымдастыру және тұрғындардан шағымдардың туындауы бойынша оның маңызды құрылымдық бөлімшесі болып табылады. Мұнда “амбулаториялық-емханалық көмек” ақпараттық порталы жұмыс істейді, онда қызметтердің барлық түрлерін есепке алу және пациенттерді дәрігердің қабылдауына алдын ала және шұғыл жазуды ұйымдастыру жолымен халық ағынының қарқындылығын нақты реттеуді қамтамасыз ету, сондай-ақ дәрігерлердің біркелкі жүктемесін ескере отырып, емхана кабинеттерінің жұмыс кестесін қалыптастыру көзделген. Емхана ҚМИС (кешенді медициналық ақпараттық жүйе) порталын енгізді және жұмыс істейді, электрондық тіркеу іске қосылды, пациенттерді “медициналық күнделік”арқылы қабылдауға жазу жүзеге асырылады.
Барлық қажетті порталдар енгізілді және жұмыс істейді: “ААЖ-емхана”, “дәрі-дәрмекпен қамтамасыз етудің ақпараттық жүйесі”, “бекітілген халық тіркелімі”, “емдеуге жатқызу бюросы”, “Стационарлық науқастардың электрондық тіркелімі”, “диспансерлік науқастардың электрондық тіркелімі”, “амбулаториялық-емханалық көмек”, “ХПН порталы”, ” жүкті әйелдер тіркелімі ЖФВ”, “БСК өлім-жітімі “”созылмалы бүйрек жеткіліксіздігі”, балалар бөлімшесі ikat (ИВБДВ) бағдарламасы бойынша жұмыс істейді, “Даму Мед” мобильді қосымшасы онда тұрғындар дәрігерлердің жұмыс кестесін көре алады, олар үйден шықпай-ақ дәрігерге жазылуға, үйге шақыруға, медициналық ұйым туралы барлық ақпаратты, зертханалық зерттеулердің нәтижелерін біле алады. Халыққа ыңғайлылық жасау және процесті жеделдету үшін пациент электрондық үкіметтің сайты арқылы өзіне өзі қызмет көрсету бұрышы ұйымдастырылған Egov.kz кез келген ақпаратты біле алады.
Қолда бар денсаулық сақтау бағдарламалық кешендерін интеграциялау бойынша жұмыс жүргізілуде. Нәтижесінде алынған ақпарат дербестендіріледі және әрбір тұрғынның электрондық денсаулық паспортында жиналады.
Емхана қызметтерінің ақпараттық есебін енгізу келесі міндеттерді шешуге мүмкіндік береді:
бастапқы және қайталанатын науқастардың ағымын бөліңіз; дәрігердің жүктемесін дәл ескеріңіз және бақылаңыз; науқастардың дәрігерді қабылдауын күту уақытын азайтыңыз.
Қант диабетімен ауыратын науқастарды, созылмалы бүйрек жеткіліксіздігі, жіті коронарлық синдромы бар науқастарды, жүкті әйелдер мен құнарлы жастағы әйелдерді мониторингілеу бойынша бірқатар кіші бағдарламалары бар диспансерлік науқастардың электрондық тіркелімі порталы дәрігерлердің жұмысына елеулі көмек көрсетеді.
Ақпараттық қамтамасыз етуді пайдалану нәтижесінде аналитикалық шолулар мен жүргізіліп жатқан реформалардың тиімділігін бағалау үшін медициналық ұйымдардың қызметін бағалау жөніндегі бағдарламалық кешендердің стандартты шығыс кестелері әзірленді. Емханалық қызметтердің жоғары сапасы ғана халықтың қымбат стационарлық қызметтерге деген қажеттілігінің біртіндеп төмендеуіне алып келеді. Сондықтан емханалық көмектің басым дамуын кешенді бағалау Қызмет көрсету аумақтары бойынша халықты емдеуге жатқызу және стационарлық көмекті тұтыну деңгейінің жекелеген жанама көрсеткіштерін де қамтиды.
ҚР Денсаулық сақтауды дамытудың 2016-2020 жылдарға арналған “Денсаулық” мемлекеттік бағдарламасын, ” ҚР ДСМ м. а. 03.01.2011 жылғы № 7 “амбулаториялық-емханалық көмек көрсететін денсаулық сақтау ұйымының қызметі туралы ережені бекіту туралы” бұйрығына өзгерістер енгізу туралы ” ҚР ДСМ 17.08.2013 жылғы № 479 бұйрықтарын орындау мақсатында халыққа 12 ЖПД, 10 терапевтік және 9 педиатриялық учаске. Сауатты, жанашыр және кәсіби басшылықтың арқасында ұжым Медициналық және мемлекеттік қызметтердің сапасын жақсарта отырып, қойылған барлық міндеттерді ұйымшылдықпен орындайды. МӘМС (міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру) енгізу бойынша ИРР шеңберінде халық арасында іс-шаралар өткізеді. ҚР ДСМ № 995 “профилактикалық медициналық тексеруге жататын адамдардың нысаналы топтарын, сондай-ақ осы тексерулердің кезеңділігі мен жүргізілу қағидаларын белгілеу туралы” бұйрығымен келіседі, сүт безі обырын, жатыр мойны обырын, тік ішек обырын, қант диабетін, БСК (қан айналымы жүйесінің аурулары), глаукоманы анықтауға скринингтік тексерулер жүргізеді. Емхана жанынан ҚР ДСМ 03.07.2017 жылғы № 450 “ҚР Жедел медициналық көмек көрсету қағидаларын бекіту туралы” бұйрығымен келісілді, 4 санаттағы күрделі Халыққа қызмет көрсету үшін жедел медициналық көмек ұйымдастырылды. Емханада оңалту іс-шараларын күшейту мақсатында еңбекке қабілеттілігін тұрақты жоғалтқан пациенттерге, мүгедек балаларға оңалту кабинеті ашылды, онда көпсалалы команда жұмыс істейді. Емханада 20 төсектік күндізгі стационар жұмыс істейді, оның ішінде 10 ересек және 10 бала.
Халықты жеке және қоғамдық денсаулықты сақтау процесіне тарту емхана үшін ерекше маңызды. Пациент пен учаскелік дәрігер арасындағы коммуникативтік дағдыларды кеңейту арқылы денсаулықты сақтау мәселелері бойынша білім негізінде медициналық мәдениетті насихаттау табысты дамуда. Көбінесе білімнің жетіспеушілігі көптеген аурулардың негізгі себебі болып табылады. Денсаулық сақтау, салауатты өмір салтын ұстану мәселелерінде уақтылы ақпараттандыру жөніндегі міндеттерді іске асыру халықтың өмір сүру сапасының мерзімінен бұрын төмендеуіне әкелетін аурулардың дамуын болдырмауға мүмкіндік береді.
Пациентке бағдарланған денсаулық сақтау жүйесі денсаулықты нығайтуға, аурулардың алдын алуға, ерте диагностикалауға, ең көп таралған ауруларды емдеуге және диспансерлеуді жүргізуге, оңалтуға және үйде паллиативтік көмек көрсетуге бағытталған емхана қызметтерін басым дамытуды көздейді.
Емханада Салауатты өмір салтын қалыптастыру және аурулардың алдын алу бойынша семинарлар , дөңгелек үстелдер, дәрістер, әңгімелер өткізіледі. Олар санбюллеттер шығарады , сануголкаларды ұйымдастырады, БАҚ-та жұмыс істейді (телеарна мен радиодан сұхбат, газетте мақалалар жариялау). Айлық, онкүндік бойынша кең ауқымды акцияларды ұйымдастыру. Мысалы: 2019 жылғы қаңтарда “қауіпсіз өмір” ұлттық бағдарламасы бойынша жарақаттардың барлық түрлерінің алдын алу үшін оқушылар арасында “жол қозғалысы ережелері” инспекторының қатысуымен акция өткізілді. Күн сайын емхана ұжымы салауатты өмір салтын насихаттау мақсатында емдік дене шынықтыруды жүргізеді, бұл бекітілген халық үшін үлгі болып табылады.
Денсаулық мектептерін ұйымдастыру. Емханада 9 денсаулық мектебі ұйымдастырылды:
1. “артериялық гипертония және жүректің ишемиялық аурулары”мектебі;
2. “Бронх демікпесі”мектебі;
3. “Қант диабеті”мектебі;
4. “Отбасын жоспарлау және босануға дайындық”мектебі;
5. “Қарттар” Мектебі;
6. “Мінез-құлық қауіп факторлары” мектебі;
7. “Инсульт”Мектебі;
8. “Дені сау бала”мектебі;
9. “Жас ана” мектебі.
Кезектілікті азайту мақсатында емханада терминалмен 6 жұмыс орнына электронды табло іске қосылды. 2018 жылғы 02 мамырдан бастап емхана 70 есептік нысан бойынша қағазсыз құжат айналымына көшті.
Байланыстар
ШЖҚ "№1 Қалалық емхана" МКК"Мекен-жайы:
Email:
РК, г.Шымкент, пр. Тауке хана, д.35
1emhana@shymzdrav.kz